PISA 2012

PISA 2012

Mit tudnak ma a 15 évesek világszerte és hogyan képesek hasznosítani az általános iskolában tanultakat a való életben? Ez derül ki a 2012-es PISA kutatás nemrégiben közzétett eredményeiből. Az országok közötti rangsor alaposan megváltozott 2006 óta, az új éllovasok egyértelműen az ázsiai országok tanulói. A kutatók közvetlen összefüggést látnak a koragyermekkori oktatás és a 15 éves korban végzett PISA felmérések eredményei között.

Tovább >>>

Ötcsillagos családi élmény: HAVASI SYMPHONIC 2013

Abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy részt vehettünk a karácsony előtti HAVASI SYMPHONIC Aréna koncert délutáni családbarát előadásán. A páratlan élményről számolunk be a cikkben, de nem az “utca zenekritikusaként”, hanem szülőként, illetve — szakmai ártalom — gyermekekkel foglalkozó pedagógusként is.

Tovább >>>

Sifteo

sifteo-nyitokep

Talán a legnagyobb játék innováció a Rubik-kocka óta. Intelligens játék, amelyet “kockák” terveztek gyermekeknek. (És felnőtteknek). Az ismertsége folyamatosan növekszik, de szerintünk még hatalmas potenciál rejlik benne. Mi természetesen nem elsősorban műszaki szempontból, hanem a fejlesztő pedagógia szemüvegén keresztül értékeljük a találmányt – csillagos ötösre.

Tovább >>>

Pontgyűjtő füzet és matricák

Pontgyujto-matricak-nyitokep

A gyermeknevelésben az egyik kedvenc témánk a dicséret, a pozitívumok megerősítése, jutalmazása. Most ehhez kínálunk ingyenesen letölthető bomba (atom, csúcs, szuper) matricákat és személyre szabható pontgyűjtő füzetet. Az ötletet Ónodi Csilla gyógypedagógus juttatta el az elképzeléstől a megvalósításig, a továbbiakban az ő tolmácsolásában mutatjuk be az anyagot.

Tovább >>>

Iskolára felkészítés 1 hónapos kortól

iskolara-felkeszites-1-honapos-kortol-nyitokep

Korunk talán legnagyobb vívmánya, hogy mindenkinek megadatik általános iskolába járni. Az írás, olvasás, számolás készsége, az általános műveltség és az alapvető tantárgyi ismeretek már nem csupán kevesek kiváltsága, hanem mindenki számára lehetőség. Ugyanakkor a jövőnket alapvetően meghatározza, hogyan sikerül teljesíteni a tanulásban. Egyáltalán nem mindegy, hogy bukdácsolunk-e az általánosban, vagy könnyedén vesszük az akadályokat és tovább tudunk tanulni. Aki rögtön az elején lemarad, könnyen behozhatatlan hátrányba kerülhet és a társadalom perifériáján találhatja magát. A józan ész tehát azt diktálja, hogy a gyermekeket alaposan fel kell készíteni az iskolára. A tudomány pedig azt, hogy a felkészítést a lehető leghamarabb racionális megkezdeni.

Tovább >>>

A koragyermekkori programok hatékonysága

Harvard-inbrief-programs-1

A Harvard Center on the Developing Child kiadványa alapján 4 pontban összefoglaljuk, miben rejlik az első évek oktatáspolitikájának hatékonysága. A publikáció több évtizeden át tartó kutatások tanulságait foglalja össze röviden és közérthetően.

Tovább >>>