Játék: Reggeltől estig

Egy különleges memóriajáték, melynek legnagyobb erénye, hogy a klasszikus “memorit” ötvözi az órával kapcsolatos tudnivalók játékos gyakorlásával is. Persze, a legjobb emlékezőtehetséggel rendelkező játék nyer a “nap végén”. Szó szerint a nap végén, hiszen a játék főszereplő figurájának, Marcinak egy egész napját kísérhetjük végig a szabályok betartásával.

Tovább >>>

Játék: Európa országai

HABA - Európa országai

Ezúttal egy olyan kreatív játékot ajánlunk, amelynek talán a legfőbb erénye, hogy igazán játékossá, és így örömtelivé teszi az ismeretek elsajátítását, a tanulást. Aki itt nyer, az igazi Európa szakértővé válik, miközben egy kifejezetten szórakoztató társasjátékkal játszik.

Tovább >>>

Játék: Max és Mia a felhők felett

HABA Max és Mia

Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű ez a játék: könyv, puzzle és akciójáték. A tesztünkben látni fogják, hogy ezernyi képességet megmozgat. Sőt, meglepő módon fizikailag is szabályosan repkednek tőle a gyermekek.

Tovább >>>

Játék: Ízlik vagy nem ízlik?

Ízlik vagy nem ízlik? Hát nekünk nagyon, mert ez aztán tényleg egy állati jó, állati gyors reagálós játék 2-4 játékos részére 4-99 éves korig, különböző nehézségi variációkkal. Egy újabb hibátlan képességfejlesztő játék a javából: HABA minőségben 3 490 forintért. Állati, de állítólag segít a “digitális elbutulás” elleni harcban is. :-)

Tovább >>>

Játék: Fifikusz

ajanlo-jatekteszt-haba-fifikusz-nyitokep

Rendkívül sokoldalúan használható képességfejlesztő, konstruáló játék, amelyet a gyártó 1-2 éves kortól ajánl. Tanácsaink alapján babákkal is hasznos játék, másfelől a nehezített módozatokban bizony az iskolások képességeit is vidáman próbára teheti.

Tovább >>>

Értelmileg akadályozott kislány oktatása, fejlesztése

KÉRDÉS: Kedves Gergő! Szakmai tanácsot szeretnék kérni egy középsúlyos értelmileg akadályozott kislány ügyében. Jelenleg egy általános iskola integrált osztályában tanul második osztályban. A szülők mindent megtesznek gyermekük fejlődése érdekében, talán túlzottan is. Hetente négy alkalommal fejlesztő pedagógusok egyéni fejlesztésben részesítik az iskolai tanórák alatt, illetve azután is, de így is naponta 4-5 órát ül iskolapadban, ami szerintem megterhelő, jár az iskolai tornaórára és külön még gyógytornára is, valamint tánckörre és varrókörre is. A hozzátartozók meglátása szerint logopédiai foglalkozása is szükség lenne. A jelenleg a nyugdíjas nagymama is sokat foglalkozik a kislánnyal, aki tanítónőként dolgozott. Most még orvosi ajánlásra pszichológushoz is kellene járnia, aki rendszeresen beszélget vele, mivel mostanában rángatózik, éjszaka nyugtalanul alszik. Nem sok ez, ennyi program ennek a kislánynak? A pszichológiai foglalkozás is hasznos, de véleményem szerint egy átlagos mentális képesség szükséges ahhoz, hogy rendre betudja tartani az ott átbeszélteket. Nagyon aranyos kislányról van szó, de attól tartunk, hogy ilyen sok hatás alatt összeomlik. Tovább >>>

Sindelar-módszer?

KÉRDÉS: Kedves Gergő! A kérdésem a következő lenne 5,5 éves, siket, de integráltan óvodába járó, cochlearis implantációs műtét után jól halló kislányommal kapcsolatosan: a logopédus az óvodában tegnap egy Sindelar-vizsgálatot végzett, melynek eredménye a vizuális, akusztikus észlelés terén jól fejlett, magas szintű terület, a vizuális figyelem, vizuomotoros koordináció és a téri orientáció területén szintén jól fejlett, magas szintű eredményt ért el. Azonban az akusztikus figyelem, a verbális-akusztikus emlékezet és a vizuális-szeriális emlékezet terén gyengén fejlett eredményt ért el. Ez utóbbi területek fejlesztőek lennének, mely a nyáron az óvodai zárás miatt nem megoldott, ehhez kérnék tanácsot és segitséget: Önöknél van-e (Óbudához lakunk közel) ehhez megfelelő felkészültségű szakember, aki foglalkozna kislányommal, valamint engem is megtanítana a megfelelő terápiára? Válaszát előre is köszönettel: Tímea

Tovább >>>

Játék: Fekete Kalóz

ajanlo-jatekteszt-haba-fekete-kaloz-nyitokep

Díjnyertes kalózkodó ügyességi játék 2-4 tengerész részére 5-99 éves korig. Zseniális! Ahhoz is adunk tippeket, hogyan használható akár már 2 éves kortól is. Perfekt és teljesen eredeti az ötlet, ahogyan játszani kell, a kalózos témába pedig minden gyermeket nagyon könnyű bevonni. Szuper játék a kézügyesség, finommotorika örömteli fejlesztésre, és ez nagyon jól jön majd az iskolában az írás elsajátításában!

Tovább >>>

Miért mond sületlenségeket?

KÉRDÉS: Segítségét kérem! Bevallom, hogy fiam megszületése előtt soha nem volt pici gyermekekkel kapcsolatom, és a baráti körben is mi vagyunk a legidősebbek. Két témában tanácstalan vagyok és a net böngészéseim során se bukkantam túl sok információhoz. Beszéd: Fiam 2,5 éves fehér bőrű, kis vörös krapek. Nagyon választékosan beszél, de a kiejtése a többi hasonló korosztályú gyerekéhez képest nagyon nem szép. Folyamatosan beszél, de az esetek 60%-ban nem értem, hogy mit mond. Nem ejti egyáltalán az r k l v f betûket, szinte csak magánhangzókkal beszél és plussz ragokat csap a szavakhoz. pl. “apéjéjé”. Kicsit megijedtem, mert sok olyan tulajdonsága van, ami a hiperaktiv gyerekekre jellemző, de mégis van egy két olyan reakció ami miatt elhesegetem…. Hogyan lehet a beszédén javítani? Memória. Színek – úgy tűnik, hogy a színeket nem ismeri. Korszakai vannak. Egyszer minden piros, aztán ami piros volt az kék lesz és akkor minden kép. Mért van ez? Állatok – nem képes megjegyezni hogy melyik állat milyen. Pl. Elefántra mindig azt mondja hogy oroszlán. Mese – vannak mesék, ahol a szereplőt név szerint elmondja, de pl. a tom és jerry-nél a macskát is és az egeret is “tomés dzserinek” hívják (az ő kiejtése szerint: dzsodzsédzsedzsi). Vers – elegendő kétszer, háromszor elmondani neki egy vers szakaszt és (csúf kiejtéssel és néhány szó kihagyással) de tudja a verset. Furcsa, hogy a többit akkor miért nem tudja? Vagy tudja csak nem akarja elmondani? Nos nem rabolom tovább drága idejét, várom válaszát!

Tovább >>>