Játék: Első társasom – Horgászjáték

Egy igazán jól kitalált társasjátékot ajánlunk kisebbeknek. Garantált siker az ügyességet is igénylő horgászat, és az örömteli játék közben megannyi fontos képesség fejlődik.

Tovább >>>

Játék: Egy mukkot se!

A szülők imái meghallgattattak. Újabb zseniális HABA társasjátékot ajánlunk: egy pisszenés nélkül kell játszani. :-) És Egér Ervin még a képességeket is fejleszti…

Tovább >>>

Játék: Ízlik vagy nem ízlik?

Ízlik vagy nem ízlik? Hát nekünk nagyon, mert ez aztán tényleg egy állati jó, állati gyors reagálós játék 2-4 játékos részére 4-99 éves korig, különböző nehézségi variációkkal. Egy újabb hibátlan képességfejlesztő játék a javából: HABA minőségben 3 490 forintért. Állati, de állítólag segít a “digitális elbutulás” elleni harcban is. :-)

Tovább >>>

Értelmileg akadályozott kislány oktatása, fejlesztése

KÉRDÉS: Kedves Gergő! Szakmai tanácsot szeretnék kérni egy középsúlyos értelmileg akadályozott kislány ügyében. Jelenleg egy általános iskola integrált osztályában tanul második osztályban. A szülők mindent megtesznek gyermekük fejlődése érdekében, talán túlzottan is. Hetente négy alkalommal fejlesztő pedagógusok egyéni fejlesztésben részesítik az iskolai tanórák alatt, illetve azután is, de így is naponta 4-5 órát ül iskolapadban, ami szerintem megterhelő, jár az iskolai tornaórára és külön még gyógytornára is, valamint tánckörre és varrókörre is. A hozzátartozók meglátása szerint logopédiai foglalkozása is szükség lenne. A jelenleg a nyugdíjas nagymama is sokat foglalkozik a kislánnyal, aki tanítónőként dolgozott. Most még orvosi ajánlásra pszichológushoz is kellene járnia, aki rendszeresen beszélget vele, mivel mostanában rángatózik, éjszaka nyugtalanul alszik. Nem sok ez, ennyi program ennek a kislánynak? A pszichológiai foglalkozás is hasznos, de véleményem szerint egy átlagos mentális képesség szükséges ahhoz, hogy rendre betudja tartani az ott átbeszélteket. Nagyon aranyos kislányról van szó, de attól tartunk, hogy ilyen sok hatás alatt összeomlik. Tovább >>>

Sindelar-módszer?

KÉRDÉS: Kedves Gergő! A kérdésem a következő lenne 5,5 éves, siket, de integráltan óvodába járó, cochlearis implantációs műtét után jól halló kislányommal kapcsolatosan: a logopédus az óvodában tegnap egy Sindelar-vizsgálatot végzett, melynek eredménye a vizuális, akusztikus észlelés terén jól fejlett, magas szintű terület, a vizuális figyelem, vizuomotoros koordináció és a téri orientáció területén szintén jól fejlett, magas szintű eredményt ért el. Azonban az akusztikus figyelem, a verbális-akusztikus emlékezet és a vizuális-szeriális emlékezet terén gyengén fejlett eredményt ért el. Ez utóbbi területek fejlesztőek lennének, mely a nyáron az óvodai zárás miatt nem megoldott, ehhez kérnék tanácsot és segitséget: Önöknél van-e (Óbudához lakunk közel) ehhez megfelelő felkészültségű szakember, aki foglalkozna kislányommal, valamint engem is megtanítana a megfelelő terápiára? Válaszát előre is köszönettel: Tímea

Tovább >>>

Kétkezes (ambidexter)?

KÉRDÉS: Kedves Gergő! Van egy 6 éves kisfiam, aki még óvodás. Kb. 3 éves kora óta nem tudom eldönteni, hogy jobb vagy bal kezes. Jobb kézzel eszik, de minden mást bal kézzel csinál. Jobban mondva, egyformán tudja mind a két kezét használni. Ha segít a papának kalapálni,hol a jobb kezében van a kalapács, hol a bal kezében. És mind a kettővel ugyanolyan ügyes. Elvittem az orvoshoz, és megkérdeztem, hogy a doktornőnek mi a véleménye. Azt javasolta, hogy üljön le a gyerek színezni, és amelyik kezét használja, olyan kezes. A következő történt: jobb kézzel vette el a ceruzát, átvette a bal kezébe, és azzal színezett. Önnek mi a véleménye? Még hozzá tartozik, hogy a nagypapám szintén kétkezes volt, és a fiam ráadásul még bal lábas is. Az óvónők szerint is kétkezes, csak a doktornő kételkedik. Tud valami okos ötletet adni nekem? Köszönöm, Felícia

Tovább >>>

Iskolaválasztás többnyelvű gyermek számára

KÉRDÉS: Kedves Bordás Gergő! Családommal külföldön, francia nyelvterületen élünk. 5 és fél éves kisfiam jövőre esedékes iskolaválasztása miatt fordulok Önhöz. Kisfiam anyanyelve a magyar (GEKKO-ban történt felmérés alapján korának megfelelően, választékosan beszéli), azonban olaszul és franciául is jól beszél (a család egy része olasz). Mindeddig úgy tűnik, nagyon szépen megbirkózott a soknyelvűség kihívásaival, azonban az iskolaválasztás nagy fejtörést okoz számomra. Van lehetősége magyar nyelvű iskolába menni, amely fokozatosan, 7-8. osztály körül válik kétnyelvű oktatássá (magyar-francia), addig az anyanyelven van a hangsúly. A másik verzió egy francia-angol kétnyelvű iskola. Ez utóbbi nagyon sok szempontból szimpatikusabb iskola. Kicsi, családias, a szülőkkel partneri viszonyban dolgozik, fejlesztőpedagógiai elemekkel vegyített tanterve van, naponta pszichomotoros torna, a nagyobbaknak sportfoglalkozások, sakk, komolyzene hallgatás, színjátszás. És nem versenyistálló jellegű szemlélet, hanem a gyermeket mindig csak saját teljesítményéhez méri, szilárd erkölcsi alapokra nagy hangsúlyt fektet és kis osztálylétszámmal dolgozik. A probléma csak az, hogy attól félek, ennyi nyelv és a végén nem lesz igazi anyanyelve a gyermeknek. Mi a véleménye? Üdvözlettel: Patrizia

Tovább >>>

Nemsoká 5 éves kisfiamat hogyan szoktassam egyedül alvásra?

KÉRDÉS: Tisztelt Gergő! A kisfiam 5 éves lesz novemberben, és még mindíg velem alszik. A párom pedig a fiam szobájában hajtja álomra a fejét. Próbáltuk már átszoktatni, de éjszaka közepén mindíg átjött hozzánk és köztünk aludt!Pedig a szoba ajtókat is nyitva hagytuk. Szereti ha 3an alszunk együtt, de szeretnénk már ha az ő szobájában aludna! Hogyan szoktassuk rá? Előre is köszönöm a válaszod.

Tovább >>>

Sifteo

sifteo-nyitokep

Talán a legnagyobb játék innováció a Rubik-kocka óta. Intelligens játék, amelyet “kockák” terveztek gyermekeknek. (És felnőtteknek). Az ismertsége folyamatosan növekszik, de szerintünk még hatalmas potenciál rejlik benne. Mi természetesen nem elsősorban műszaki szempontból, hanem a fejlesztő pedagógia szemüvegén keresztül értékeljük a találmányt – csillagos ötösre.

Tovább >>>

Pontgyűjtő füzet és matricák

Pontgyujto-matricak-nyitokep

A gyermeknevelésben az egyik kedvenc témánk a dicséret, a pozitívumok megerősítése, jutalmazása. Most ehhez kínálunk ingyenesen letölthető bomba (atom, csúcs, szuper) matricákat és személyre szabható pontgyűjtő füzetet. Az ötletet Ónodi Csilla gyógypedagógus juttatta el az elképzeléstől a megvalósításig, a továbbiakban az ő tolmácsolásában mutatjuk be az anyagot.

Tovább >>>