7 tantárgyból megbukott. Hová fordulhatok?

KÉRDÉS: Tisztelt Uram! Nem tudom, hogy itt segítséget kaphatok-e de úgy gondoltam, hogy azért megpróbálom. A gondom a következő: van két gyermekem az egyik 7 és fél éves a másik 16. A 16 évessel komoly problémáink vannak a tanulással. Most másodjára járja a 9. osztályt mivel tavaly 7 tantárgyból megbukott. Most félévkor már 4-ből. Soha nem gondoltuk volna, mert mindenki jóeszű gyereknek tartja. Azt hittem, hogy rosszul nevelem ezért sokmindent megpróbáltam. Voltam szigorú, kedves, kiabáltam, büntettem, beszélgettem és még sorolhatnám. Most úgy érzem csődöt mondtam, hogy vajon hol ronthattam el. De azt is figyelembe szeretném venni hátha valamiért nem megy neki és hiába küzdünk. Nagyon kérem ha van tanácsa vagy ötlete, hogy hova lehetne fordulni a problémámmal segítsen. Egy nagyon aggódó szülő: Csilla

Tovább >>>

Nehezen megy a matematika – hogyan lehetne ezt megoldani?

KÉRDÉS: A kislányom 12 éves és elég nehezen megy neki a matematika. Sok dolgot el kell magyarázni sokszor és akkor is elég nehezen érti meg főleg a logikai feladatok mennek nehezen és az osztás. Kérek segitséget hogy lehetne ezt megoldani. köszönöm. Krisztina

Tovább >>>

Értelmileg akadályozott kislány oktatása, fejlesztése

KÉRDÉS: Kedves Gergő! Szakmai tanácsot szeretnék kérni egy középsúlyos értelmileg akadályozott kislány ügyében. Jelenleg egy általános iskola integrált osztályában tanul második osztályban. A szülők mindent megtesznek gyermekük fejlődése érdekében, talán túlzottan is. Hetente négy alkalommal fejlesztő pedagógusok egyéni fejlesztésben részesítik az iskolai tanórák alatt, illetve azután is, de így is naponta 4-5 órát ül iskolapadban, ami szerintem megterhelő, jár az iskolai tornaórára és külön még gyógytornára is, valamint tánckörre és varrókörre is. A hozzátartozók meglátása szerint logopédiai foglalkozása is szükség lenne. A jelenleg a nyugdíjas nagymama is sokat foglalkozik a kislánnyal, aki tanítónőként dolgozott. Most még orvosi ajánlásra pszichológushoz is kellene járnia, aki rendszeresen beszélget vele, mivel mostanában rángatózik, éjszaka nyugtalanul alszik. Nem sok ez, ennyi program ennek a kislánynak? A pszichológiai foglalkozás is hasznos, de véleményem szerint egy átlagos mentális képesség szükséges ahhoz, hogy rendre betudja tartani az ott átbeszélteket. Nagyon aranyos kislányról van szó, de attól tartunk, hogy ilyen sok hatás alatt összeomlik. Tovább >>>

Iskolaválasztás többnyelvű gyermek számára

KÉRDÉS: Kedves Bordás Gergő! Családommal külföldön, francia nyelvterületen élünk. 5 és fél éves kisfiam jövőre esedékes iskolaválasztása miatt fordulok Önhöz. Kisfiam anyanyelve a magyar (GEKKO-ban történt felmérés alapján korának megfelelően, választékosan beszéli), azonban olaszul és franciául is jól beszél (a család egy része olasz). Mindeddig úgy tűnik, nagyon szépen megbirkózott a soknyelvűség kihívásaival, azonban az iskolaválasztás nagy fejtörést okoz számomra. Van lehetősége magyar nyelvű iskolába menni, amely fokozatosan, 7-8. osztály körül válik kétnyelvű oktatássá (magyar-francia), addig az anyanyelven van a hangsúly. A másik verzió egy francia-angol kétnyelvű iskola. Ez utóbbi nagyon sok szempontból szimpatikusabb iskola. Kicsi, családias, a szülőkkel partneri viszonyban dolgozik, fejlesztőpedagógiai elemekkel vegyített tanterve van, naponta pszichomotoros torna, a nagyobbaknak sportfoglalkozások, sakk, komolyzene hallgatás, színjátszás. És nem versenyistálló jellegű szemlélet, hanem a gyermeket mindig csak saját teljesítményéhez méri, szilárd erkölcsi alapokra nagy hangsúlyt fektet és kis osztálylétszámmal dolgozik. A probléma csak az, hogy attól félek, ennyi nyelv és a végén nem lesz igazi anyanyelve a gyermeknek. Mi a véleménye? Üdvözlettel: Patrizia

Tovább >>>

4 éves tehetség iskolaérettségének igazolása

KÉRDÉS: Kedves Gergő! Kisfiam, most 4 éves. 2 évesen kezdte az ovit és most az óvónők iskolaérettnek mondják. DE. Azt mondta az ovink igazgatója, hogy ő nem ad ki erről papírt, mert ebből baja lehet, nem mondhat ilyet, mert nem törvényes ebben a korban. Javasolta, hogy keressünk befogadó iskolát és menjünk el egy nevelési tanácsadóba. Megtettük.

Az iskola véleménye a gyerekről: Ne az első osztályban kezdjen, mert ott unatkozna. Felhívtuk az illetékes nevelési tanácsadót, de ebben a korban hallani sem akarnak iskolakezdésről. Az iskola viszont ajánlás nélkül nem VEHETI fel a gyereket.

Mivel mi nem vagyunk szakemberek, azt szeretném megkérdezni, hogy a GEKKO tudna-e abban segíteni, hogy a gyerek valóban iskolaérett-e. Nem hivatalos véleményt kérnénk, csak hogy egyáltalán érdemes-e ebben az ügyben tovább keresni az illetékest, vagy (ahogy minden hivataltól halljuk) menjünk vissza az oviba.

A gyerekről: ír, olvas (nem egészen 4 évesen kiolvasta első könyvét), sakkozik (még csak alapszinten, de jól halad), síel, kajakozik, úszik, ismeri a főbb belső szerveit, azok alap működését. Van fogalma az időjárásról, a bolygókról. Barchobázunk az autóban, 2 éves korától 2 kerekűn kerékpározik. TV-t nem néz, imádja a főzelékeket. Napi 10-11 órát alszik (csak éjjel, nappal nem). Angolul is szépen beszél (két nyelvű oviba jár). Szókincse hatalmas. Bármeddig elszámol (van, hogy autóban 50-60 percig is számolunk több nyelven). Egy feladaton (pl. kirakó) 40-50 percig is gondolkozik, próbálkozik. Kiegyensúlyozott, vidám kisfiú. Korához képest magas. 112 cm / 18 kg.

Mit javasol, mit tegyünk?

Tovább >>>

Iskolaválasztás hiperaktív gyermek számára

KÉRDÉS: Kedves Gergő! A tanácsát szeretném kérni iskola választással kapcsolatban,gondolom sok tapasztalata van ez ügyben. Hiperaktiv gyereket hova vesznek fel ? Budapesten lakom,bárhova elviszem öt csak érezze “jól” magát az iskolában,esetleg nyilt napra is elviszem lássa hova fog menni. Várom szives válaszát! Kiss Éva

Tovább >>>

Káros a Ritalin?

KÉRDÉS: Kedves Gergő! Kisfiam híperaktív, figyelemzavaros. Ritalint 1 évig szedte, jó hatása volt, de félve attól, hogy drogfüggő lesz megvontam tőle. Most első éves gimnazista, de nem tud koncentrálni, nehézségei vannak a tanulással, a pedagógusok rossz gyereknek gondolják, nincsenek is tisztában vele, mi is a hiperaktivitás. Kérdésem, hogy hol találok olyan iskolát, ahol ezekkel a gyermekekkel szakképzett, toleráns pedagógusok foglalkoznak? Budapesttől 60 km-re van a lakhelyünk. Köszönöm.

Tovább >>>

Iskolára felkészítés 1 hónapos kortól

iskolara-felkeszites-1-honapos-kortol-nyitokep

Korunk talán legnagyobb vívmánya, hogy mindenkinek megadatik általános iskolába járni. Az írás, olvasás, számolás készsége, az általános műveltség és az alapvető tantárgyi ismeretek már nem csupán kevesek kiváltsága, hanem mindenki számára lehetőség. Ugyanakkor a jövőnket alapvetően meghatározza, hogyan sikerül teljesíteni a tanulásban. Egyáltalán nem mindegy, hogy bukdácsolunk-e az általánosban, vagy könnyedén vesszük az akadályokat és tovább tudunk tanulni. Aki rögtön az elején lemarad, könnyen behozhatatlan hátrányba kerülhet és a társadalom perifériáján találhatja magát. A józan ész tehát azt diktálja, hogy a gyermekeket alaposan fel kell készíteni az iskolára. A tudomány pedig azt, hogy a felkészítést a lehető leghamarabb racionális megkezdeni.

Tovább >>>

Délután is jöhetnek GEKKO-ba az iskolások

Sok szülő jelezte felénk, hogy általános iskolás gyermekét hozná GEKKO órákra, de 16 óráig kötelező foglalkozások vannak az iskolában, utána pedig már nem tudják megoldani. Ezzel kapcsolatban tájékoztatjuk a tisztelt szülőket, hogy a délutáni foglalkozásokról felmentést lehet kérni.

A GEKKO játszóházak intézményi igazolást adnak arról, hogy az adott időszakban hasznos képességfejlesztő foglalkozásokra jár a gyermek, amit a tapasztalataink szerint el szoktak fogadni annál is inkább, mert kifejezetten cél a délutáni foglalkozásokba az iskolán kívül egyéb pedagógiai és civil szervezeteket bevonni.

Szeretnénk tehát megnyugtatni a szülőket, hogy a törvényi szabályozás miatt a GEKKO játékórák délutáni látogatásának nincs akadálya.